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Moin Leute, ich habe das hier gelesen:
Wie speichere ich das dann?
°°°°° edit:
Die Beispielszene hier ( ) hab ich mir mal angeschaut und ich verstehe auch, was da passiert (Alpha-Kanal in den 2 Materialien mit jeweils 1 Vertex-Map-Beschränkung), nur wieder die Frage: wie übernehme ich diese RGB-Farbinformationen in zB Unity?
Hat da jmd zum Erzeugen von Vertex-ColorMaps in c4d weiterführendes Material? Verstehe ich das richtig, dass man die Vertex-ColorMaps verschiedener Objekte in einem Textur-Atlas ablegt?......To effectively use static batching you want to have as few different materials as possible. To achieve this you could combine all your materials in one big texture. We have opted to use vertex colors and have one pattern texture for all objects. Vertex coloring allows you to give each vertex a colour, which removes the need for real-time lighting. The colors are painted directly on the models by our artists. This means all our props and environment objects use the same material. And that’s great for Static Batching.
......
Using vertex colors only looks a bit dull. So we have a couple of pattern textures which are multiplied with the vertex colors to give the objects a bit more “texture”.........
Wie speichere ich das dann?
°°°°° edit:
Die Beispielszene hier ( ) hab ich mir mal angeschaut und ich verstehe auch, was da passiert (Alpha-Kanal in den 2 Materialien mit jeweils 1 Vertex-Map-Beschränkung), nur wieder die Frage: wie übernehme ich diese RGB-Farbinformationen in zB Unity?
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