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Frage zu Attach - Detach

Brandenburg

Nicht mehr ganz neu hier

hi,

ich habe an meinen Objekt Sachen mit Attach verbunden(?) und jetzt habe ich mitbekommen das ich zu viel Verbunden habe,

wie bekomme ich das einzelne Objekt von der Gruppe gelöst?

p.s. Detach scheint es ja nicht zu sein, könnte jemand mir die 2 Sachen mal bitte erklären.

p.p.s. wo ist die Funktion, überflüssige Punkte löschen, da dachte ich Wield wär es oder Strg.+I aber funktioniert nicht irgendwie

für erfahrende hilfe wär ich dankbar.

peace:]
 

keul3

3dsMax | 3D-Contest

AW: Frage zu Attach - Detach

Doch, detach ist es. Polys oder Element auswählen, "detach" klicken.

Zur 2ten Frage: Vertex-Auswahl "remove isolated vertices"
 

francisfarmer

Who the hell...

AW: Frage zu Attach - Detach

Wenn du`s mit Attach verbunden hast, kannst du es mit Detach auch lösen. Das Element oder die Polygone markieren und Detach klicken. In dem Dialogfeld eventuell noch Häckchen setzen oder wegmachen.

Überflüssige Punkte kannst du mit Remove im Vertex Menü bzw. mit Strg + Backspace löschen.

Edit: Ich tippe ziemlich langsam :D Weld ist zum verschmelzen von Punkten. Wird in der Hilfe wunderbar erklärt ;)
 

Brandenburg

Nicht mehr ganz neu hier

AW: Frage zu Attach - Detach

nee nee, in der HILFE is nich so viel finde ich...also ich drücke die hilfe und tippe oben Attach oder Detach ein und schau selbst.
 

keul3

3dsMax | 3D-Contest

AW: Frage zu Attach - Detach

User Reference schrieb:
Attach?Lets you attach another object in the scene to the selected editable poly. You can attach any type of object, including splines, patch objects, and NURBS surfaces. Attaching a non-mesh object converts it to editable-poly format. Click the object you want to attach to the currently selected poly object.
When you
attach an object, the materials of the two objects are combined in the following way:

  • If the object being attached does not have a material assigned, it inherits the material of the object it is being attached to.
  • Likewise, if the object you're attaching to doesn't have a material, it inherits the material of the object being attached.
  • If both objects have materials, the resulting new material is a that includes the input materials. A dialog appears offering three methods of combining the objects' materials and material IDs. For more information, see .
    Attach remains active in all sub-object levels, but always applies to objects.

Attach List?
Lets you attach other objects in the scene to the selected mesh. Click to display a where you choose multiple objects to attach.

Shaded view of model (upper left); wireframe view of model (upper right); model with objects
attached (lower left); and subsequent multi/sub-object material (lower right)



Detach (sub-object levels only)?
Detaches the selected sub?objects and the polygons attached to them as a separate object or element. The Detach As ***** option copies the sub-objects rather than moving them.
You're prompted to enter a name for the new object.
Detached faces leave a hole in the original object when you move them to a new position, unless you use the Detach As ***** option.

Habe gesucht und gefunden ;)
 
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